Mutsenaktie

De winter is weer aangebroken! Tijd dus voor een warme muts. Mét eigen logo uiteraard! Neem voor je eigen bedrukte mutsen contact op met Sabine op 06-14238410 of sabine@zrgbv.nl en bestel vandaag nog! De mutsen zijn maar € 7,50 per stuk ex btw en de minimale afname is 10 stuks.

Vacature Werkvoorbereider Sign – Amsterdam

Wil je werken bij een creatief bedrijf in Amsterdam-Noord, dat actief is in de productie van maatwerk reclame-uitingen (signing) en vlaggenmasten? Van gesneden teksten tot het bedrukken van kleding en van reclameborden tot volledige carwraps en gevelreclames, wij beheersen het allemaal. Ter versterking van ons team zijn wij op zoek naar een nieuwe collega die samen met ons prachtige resultaten wil behalen.

In de rol van werkvoorbereider lever jij geconcentreerd en nauwkeurig werk. Je bent verantwoordelijk voor het opmaken en bijwerken van bestanden, zodat we optimale printresultaten kunnen behalen. Daarnaast ben je betrokken bij het voorbereiden, uitvoeren, afwerken, lamineren en verpakken van prints. Je werkt zelfstandig met diverse apparatuur, zoals plotters en printers, en zorgt ervoor dat deze en je werkplek altijd schoon en geordend zijn. Als echte teamspeler zorg je er ook voor dat jouw collega’s beschikken over alle benodigde materialen, zodat zij de klus tot een succes kunnen brengen.

Wij zijn op zoek naar iemand met een MBO denk- en werkniveau, bij voorkeur met een opleiding in signmaking. Ook kandidaten zonder sign-opleiding worden aangemoedigd om te solliciteren. Daarnaast is kennis van Adobe Illustrator en snij- en ripsoftware gewenst. Nauwkeurigheid, creativiteit en probleemoplossend vermogen zijn eigenschappen die wij zeer waarderen.

Als werkvoorbereider bij DVC Sign bieden wij jou een uitdagende fulltime baan met gevarieerde werkzaamheden. Je komt te werken in een leuk team binnen een creatief bedrijf, waar geen dag hetzelfde is. Uiteraard ontvang je arbeidsvoorwaarden volgens de sign CAO.

Ons kantoor is gevestigd op dé hotspot van Amsterdam: de NDSM-werf in Noord. Vanuit deze locatie hebben wij de focus op signing, offline reclame-uitingen en vlaggenmasten. Wij werken voornamelijk op basis van maatwerk: specials, verhuur van event aankleding en technische oplossingen. Met onze oplossingen bedienen we vele prominente locaties en een serie aansprekende evenementen in binnen- én buitenland. Wij zijn gedreven om samen te groeien en bij te dragen aan de tofste projecten en evenementen. Ga jij ons helpen deze groeiplannen te realiseren?

Ben je nieuwsgierig geworden naar de functie en heb je vragen? Neem dan contact op met Menno Zeeman via 06 22 13 67 23. Wil je direct solliciteren? Stuur dan jouw motivatiebrief en CV naar menno@zrgbv.nl. Help jij ons om de komende jaren nog meer successen te behalen? Laat snel van je horen!

 

Vacature: Marketing Medewerker – Den Helder

Ter versterking van ons verkoopteam zijn wij op zoek naar een nieuwe collega in Den Helder die ons kan ondersteunen op het gebied van marketing en nauw zal samenwerken met onze accountmanagers en vormgevers.

Als Marketing Medewerker speel je een essentiële rol in ons marketingteam. Je bent verantwoordelijk voor het bedenken, ontwikkelen en uitvoeren van effectieve marketingcampagnes en -strategieën. Je vertaalt de bedrijfsdoelstellingen naar creatieve en doelgerichte marketinginitiatieven om de naamsbekendheid en het marktbereik van DVC Sign en Zeeman Reclamegroep te vergroten.

In deze functie werk je nauw samen met onze accountmanagers om marketingmateriaal en -activiteiten te ontwikkelen die aansluiten bij de behoeften van onze klanten. Je ondersteunt hen bij het opstellen van offertes en presentaties, en je zorgt voor de creatie van boeiende content voor verschillende kanalen, zoals social media, websites en nieuwsbrieven.

We zijn op zoek naar iemand met een passie voor marketing en een MBO/HBO denk- en werkniveau. Je hebt bij voorkeur relevante ervaring in een vergelijkbare functie. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en hebt oog voor detail. Ervaring met contentmanagement systemen zijn een pluspunt.

Als Marketing Medewerker bieden wij jou een uitdagende baan met gevarieerde werkzaamheden. Je komt te werken in een leuk team binnen een creatief bedrijf, waar geen dag hetzelfde is. We bieden een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ben jij klaar om samen met ons de koers naar succes te zetten? Neem dan contact op met Jeroen Zeeman via 06 23 133 733. Wil je direct solliciteren? Stuur dan jouw motivatiebrief en CV naar jeroen@zrgbv.nl. We kijken ernaar uit om van je te horen en verwelkomen je graag als waardevolle toevoeging aan ons teams!

 

Vacature Allround Signmaker – Den Helder

Wie zijn wij?
DVC Sign biedt ondernemers een totaalpakket op het gebied van reclamediensten. Met zo’n 50 medewerkers, duizenden actieve klanten en vestigingen in Den Helder, Schagen, Amsterdam en Utrecht, hebben wij de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. Zeeman Reclamegroep en Ferry Quik Reklame zijn onderdeel van DVC sign.

Wat ga je doen?
Als allround signmaker voer je zelfstandig en in teamverband de meest uiteenlopende werkzaamheden uit. Je bent voornamelijk te vinden op onze vestiging in Den Helder maar ook bij klanten op locatie. Je zult je bezig gaan houden met:
– Carwrappen en het tinten/beletteren van voertuigen.
– Het monteren van allerlei soorten gevelreclame; signborden, freesletters en lichtbakken.
– Het monteren van wandvisuals; behang, belettering en doeken op en in panden.
– In beperkte mate het uitvoeren van voorbereidend werk, zoals plakken, pellen, appliceren en schoonsnijden.

Wie ben jij?
Wij zoeken iemand met ervaring in het signvak die alles weet over de verschillende folies en verwerkingstechnieken. Je bent een ondernemend persoon die initiatief toont en goed in teamverband kan werken. Je hebt oog voor detail en je hebt een klantvriendelijke instelling. Bovendien ben je in het bezit van een rijbewijs B en heb je een flexibele instelling.

Is deze functie jou op het lijf geschreven? Dan bieden wij een passend salaris en een prima CAO binnen een ambitieus bedrijf met prachtige klanten en een gezellige werksfeer.

Stuur je sollicitatie met CV naar menno@zrgbv.nl. Als je vragen hebt dan kun je ook bellen met Menno Zeeman op 06-22136723

 

 

Vacature Creatieve Vormgever – Den Helder

Bij Zeeman Reclamegroep zijn we op zoek naar een getalenteerde vormgever die onze DVC sign vestigingen in Amsterdam, Utrecht en Den Helder kan ondersteunen met adembenemende designs. Als creatieve vormgever speel je een cruciale rol in ons team en draag je bij aan het creëren van spectaculaire visuele ervaringen voor onze klanten.

In deze rol werk je nauw samen met onze sign vestigingen om unieke en opvallende designs te ontwikkelen. Je vertaalt de wensen en behoeften van onze klanten naar visuele concepten die de boodschap krachtig overbrengen. Met jouw oog voor detail en gevoel voor esthetiek zorg je ervoor dat elk design een spectaculaire indruk achterlaat.

Je gaat aan de slag met diverse projecten, variërend van gevelreclame en bewegwijzering tot voertuigbelettering en interieurdecoratie. Je houdt rekening met de technische specificaties en materialen, en zorgt ervoor dat elk ontwerp voldoet aan de hoogste kwaliteitsnormen. Daarnaast werk je nauw samen met ons enthousiaste team van vakmensen om ervoor te zorgen dat de ontwerpen perfect worden gerealiseerd.

We zoeken iemand met een passie voor vormgeving en een creatieve mindset. Je hebt een opleiding in grafische vormgeving of een vergelijkbare discipline afgerond en hebt relevante werkervaring op het gebied van sign design. Je bent bekend met grafische software zoals Adobe Illustrator en hebt een uitstekend gevoel voor kleur, compositie en typografie.

Als creatieve vormgever bij Zeeman Reclamegroep bieden wij jou een inspirerende werkomgeving waarin je je talenten kunt ontplooien. Je komt terecht in een dynamisch team dat gedreven is om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. We bieden een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ben jij klaar om onze sign vestigingen te versterken met jouw spectaculaire designs? Neem dan contact op met Jeroen Zeeman via 06 23 133 733. Wil je direct solliciteren? Stuur dan jouw portfolio en CV naar jeroen@zrgbv.nl. Laat jouw creatieve talenten schitteren en maak deel uit van ons team dat adembenemende visuele ervaringen creëert!

Veilig werken in tijden van corona

De coronacrisis treft ons allemaal. Zowel bedrijven als particulieren hebben te maken met de negatieve gevolgen van het COVID-19 virus. Richtlijnen als 1,5 meter afstand houden, het dragen van mondkapjes en handschoenen, maar ook andere openingstijden en nieuwe manieren van werken zorgen voor een uitdagende tijd. Vooral een ‘veilige plek’ creëren voor medewerkers, klanten en bezoekers houdt ons allen bezig. In dit blog geven we u enkele tips hoe u veilig kunt werken in tijden van corona.

Op afstand werken

Allereerst kunt u onderzoeken of het mogelijk is dat (een deel van de) medewerkers vanuit huis werkt. Via online tools, zoals Jira en Trello, kunt u eenvoudig contact houden en de vinger aan de pols houden bij diverse projecten met het hele team! Vergaderingen en brainstormsessies zijn ook prima op afstand te houden met bijvoorbeeld Zoom of Google Hangout. Wilt u echt liever persoonlijk contact, kijk dan of u een grote ruimte in uw bedrijfspand kunt omtoveren tot een anderhalvemeterproof-vergaderlocatie of huur een vergaderlocatie in de buurt!

Werkplek hygiëne

Is het bij u niet mogelijk om (gedeeltelijk) thuis te werken, dan dient u enkele maatregelen te treffen op de werkplek, zodat men veilig aan de slag kan. Allereerst is de hygiëne belangrijk. Met een hand sanitizer stelt u ontsmettingsproducten ter beschikking voor klanten en medewerkers. Zo’n hygiëne zuil kunt u overal gemakkelijk plaatsen, zoals bij de ingang van een restaurant of bij de detectiepoortjes in een winkel. 

Zeeman Reclamegroep biedt de hand sanitizer aan in twee variaties: de ‘easy’ en de ‘classic’. De easy bestaat uit een desinfectiehouder op een staander. De classic is daarnaast extra voorzien van een posterhouder. 

Veiligheidsmaatregelen op de werkvloer

Naast de hygiënemaatregelen, dient u het kantoor, de winkel of andere bedrijfslocatie aan te passen aan de ‘anderhalvemetersamenleving’. Men dient ten alle tijden 1,5 meter afstand te houden van elkaar. Dit kunt u duidelijk maken met:

Ook kunt u werkplekken extra veilig maken door gebruik te maken van scheidingswanden en hoestschermen/kassaschermen. Door deze fysieke afscheidingen tussen personeel en klanten, krijgt het coronavirus geen kans om zich te verspreiden. 

Advies op maat

Wilt u ook een veilige plek creëren voor medewerkers, klanten en bezoekers? Neem contact met  ons op, we denken graag met u mee en geven u een advies op maat. Bij Zeeman Reclamegroep kunt u terecht voor allerlei preventieproducten. Van medewerkershesjes tot stickers, flyers en kassaschermen

Een selectie van onze producten:

Vloersticker 1


• Breedte maat 100cm
• Vzv anti slip laminaat

Prijs per stuk tot 10 stuks € 6,-
Prijs per stuk vanaf 10 stuks € 4,-

Vloersticker 2


• Breedte maat 60cm
• Vzv anti slip laminaat

Prijs per stuk tot 10 stuks € 8,-
Prijs per stuk vanaf 10 stuks € 6,-

Corona Protocol raam sticker


• Hoogte 60cm

Prijs per stuk € 8,-
Prijs per stuk vanaf 10 stuks € 6,-

Kassa scherm


• Breedte 120cm
• Inclusief tekst naar keuze dmv bestickering

Prijs per stuk € 135,-
Afwijkende maatvoering mogelijk.

Medewerkers hesje


• Opdruk standaard

Prijs per stuk € 8,-
Prijs per stuk vanaf 10 stuks € 6,-

Extra bedrijfslogo meegedrukt
Prijs per stuk € 12,-
Prijs per stuk vanaf 10 stuks € 8,-

Direct bestellen? Bel met Frans Slot op 0223-668838 (optie 1).

Mail. info@zrgbv.nl

De meerwaarde van een magazine

Wist u dat een magazine een zeer effectief marketingmiddel is? Het valt op tussen de folders en flyers in de brievenbus en heeft een hoog bewaargehalte, waardoor uw onderneming langer onder de aandacht blijft. Reisbureaus, makelaars, fashion bedrijven en hotelketens zetten deze manier van marketing al langer in en bewijzen dat het werkt. In deze blog leggen we de meerwaarde van een periodieke uitgave uit en geven we een aantal tips en tricks.

Een magazine kunt u jaarlijks, per kwartaal, maandelijks of zelfs wekelijks uitgeven. Met een vaste frequentie van uw periodieke publicaties, kunt u in contact blijven met uw doelgroep. U kunt ze met de inhoud van het tijdschrift inspireren en tegelijkertijd laten zien dat uw onderneming expert is in uw branche. Dit wekt vertrouwen, waardoor bestaande klanten terugkeren en nieuwe klanten zich aan uw bedrijf willen binden.

Goede balans

Zoals u hierboven kunt lezen, draagt een bedrijfsmagazine bij aan een goede relatie met de doelgroep en creëert u hiermee het gewenste imago rondom uw onderneming. Extra voordeel is dat u met een tijdschrift uw doelgroep kunt activeren. Dit staat of valt met goede content. Niet alleen de tekst, ook de afbeeldingen en de opmaak van de pagina’s zijn hierbij van belang. Het moet ‘lekker’ zijn om naar te kijken en de juiste beleving meegeven van uw producten en/of diensten.

Om dit te bewerkstelligen is het van belang dat u uw doel nauwlettend in de gaten houdt: wat wilt u communiceren en wat wilt u daarmee bereiken? De vormgeving speelt hierbij een belangrijke rol, want de herkenbaarheid (huisstijl) moet blijven, maar tegelijkertijd dient het magazine te verrassen. Ook de content is van belang. Speel hiermee in op de behoefte van uw (potentiële) klanten. Wees relevant, inspirerend en transparant. Zorg dat vormgeving en content in balans zijn.

Verheul Magazine - reclamestudio - zeeman - den helder

Wij van WC-eend…

Let er bij uw gekozen content op, dat het magazine niet alleen over uw bedrijf en diens producten of diensten gaat. Dan wordt het een ‘reclameblaadje’ en is het niet meer interessant voor de doelgroep. Sterker nog, het kan averechts werken! Denk maar aan de bekende slagzin ‘wij van WC-eend adviseren WC-eend’. Als u met uw magazine alleen maar lovend over uw eigen bedrijf bent, zal dit geen vertrouwen wekken. Zorg daarom dat u ook leveranciers, bedrijven waar u mee samenwerkt en bestaande klanten ruimte biedt in uw blad. Luchtigere of juist meer diepgaande artikelen die aan uw branche gerelateerd zijn, zijn ook altijd een goed idee. Daarmee laat u uw authenticiteit, kennis en kunde zien.

Magazine als salestool

Met uw magazine kunt u uw doelgroep inspireren, maar het einddoel zal bijna altijd ‘een hoger conversie percentage’ zijn. U wilt nu eenmaal dat de doelgroep voor uw bedrijf kiest en niet voor de concullega. Om dat te bewerkstelligen kunt u in het magazine websitelinks toevoegen, waar men een informatief filmpje of een uitgebreide portfolio kan zien. Ook kunt u bijvoorbeeld, mits relevant, kortingsbonnen in uw magazine plaatsen of lezers aanmoedigen om een gratis adviesgesprek aan te vragen (zet hier altijd een einddatum bij). Door slim om te gaan met deze zogeheten ‘call-to-actions’, kunt u de lezer activeren contact met uw bedrijf op te nemen, uw website of showroom te bezoeken of direct uw product te kopen. Een magazine kan dus ook goed worden ingezet als salestool!

Koffie?

Kortom; genoeg redenen om een magazine te (laten) maken. Wat voor bedrijf u ook heeft, Zeeman Reclamegroep kan een magazine op maat voor u ontwerpen, drukken en verspreiden. Uiteraard kunnen wij ook de gehele content (teksten en fotografie) verzorgen. Meer informatie en inspiratie vindt u hier.

Liever eerst een adviesgesprek? Neem vrijblijvend contact met ons op, we nemen graag de tijd voor u onder het genot van een kop koffie of thee!

Ultieme reclame: autobestickering en carwrapping

Hoe vaak bent u onderweg met uw (bedrijfs)auto? Waarschijnlijk dagelijks! Uw auto is dus een goede en eenvoudige manier om reclame mee te maken. Onderzoek wijst uit dat een bedrijfsauto gemiddeld zo’n 160.000 keer per maand wordt gezien. Dat geeft 160.000 redenen om uw auto te laten bestickeren. In deze blog geven we u enkele tips over autobestickering en carwrapping. (meer…)

Opvallen op een vakbeurs

Deelname aan een vakbeurs kan een onderdeel zijn van uw marketingplan. Op een beurs komen ‘persoonlijk contact’, ‘driedimensionale presentaties’ en ‘beïnvloeding van zintuigen’ samen, waardoor u uw doelgroep directer kunt aanspreken. Als u dit op de juiste manier aanpakt, kan dit leiden tot conversies. Maar dan moet u wel opvallen tussen de andere aanbieders. Wij delen hiervoor graag enkele praktische tips met u. (meer…)

Jubileumboek of gelegenheidsboek

Speelt u met het idee om een jubileumboek of gelegenheidsboek uit te geven? Dat vinden wij bij Zeeman Reclamegroep een uitstekend plan! Een boek is namelijk een tastbare en blijvende herinnering van een mijlpaal. Dit kan bijvoorbeeld het 100-jarig bestaan van uw bedrijf, het 10-jarig jubileum van de voetbalvereniging of een gedenkschrift van een lokale bekendheid zijn. Wat voor gelegenheid het ook is, het is het waard om te worden vereeuwigd in een boek. (meer…)

Wat maakt een logo succesvol?

Google, Coca Cola, Nike en Zeeman Reclamegroep. Zodra u deze merknamen hoort, kunt u het logo erbij dromen. Dat is de kracht van een sterk logo. In deze blog geven wij u een aantal geheime ingrediënten waar een beeldmerk aan moet voldoen, om sterk, herkenbaar en succesvol te zijn.

Als eerste is het belangrijk dat u weet welke doelgroep het logo moet bedienen. Is dit de zakelijke markt? Dan kiest u voor een strak logo, zodat u serieus en betrouwbaar overkomt. ‘What you see, is what you get’, het logo is de afspiegeling van uw bedrijf. Is de consumentenmarkt uw doelgroep? Dan is het verstandig om het logo iets speelser te maken, waardoor het ‘prettig’ is om naar te kijken.

Less is more

De uitdrukking ‘less is more’ is bij logo’s ook het geval. Bedenk dat een logo zowel in klein als groot formaat het juiste gevoel naar voren moet brengen. Om een logo zo krachtig mogelijk te maken, zijn te veel details overbodig. Houd het simpel! Des te beter is het te herkennen.

Klaar voor de toekomst

Daarnaast dient een logo tijdloos te zijn. Het is de bedoeling dat uw bedrijf voor langere tijd mee gaat, zo ook uw beeldmerk. In principe zou u een logo nooit hoeven te veranderen. Uiteraard kunt u deze wel iets aanpassen naar de huidige trends, maar dat moet zitten in de kleine details.

Een restyling kan bijvoorbeeld net even een beter kleurprofiel zijn of een strakker lettertype. Hierbij is Google een mooi voorbeeld. Hun eerste logo was nog met een uitroepteken en met dikke, speelse letters. Inmiddels is het een strak design geworden en mist het uitroepteken. De kleurcombinatie is hetzelfde gebleven.

Feit blijft dat als uw logo in de basis al niet goed is, deze ook niet goed wordt door een restyling. Wanneer het oorspronkelijke logo niet ‘gered’ kan worden, dan kunt u er beter voor kiezen om een volledig nieuw logo te laten ontwerpen. Bij een nieuw logo kan er bijvoorbeeld een knipoog naar het vroegere logo worden gemaakt, om zo de herkenbaarheid te bewaren.

Meerdere varianten

Houd er als laatste rekening mee dat het logo zowel op een donkere als op een lichte achtergrond goed tot zijn recht komt. U kunt het beeldmerk bijvoorbeeld in kleur en in zwart of wit laten ontwerpen of de tekst in het logo vergroten bij ‘small-use’, zodat het nog steeds leesbaar is.

Ook kunt u een ‘avatar’ gebruiken, dit wordt vaak gedaan bij Facebook. In plaats van een langwerpig logo te plaatsen, gebruikt u een gedeelte ervan dat evengoed nog de strekking van het logo laat zien. Bij Zeeman Reclamegroep gebruiken we alleen het beeldmerk (dus zonder tekst).

Sterke logo’s ontwerpen is ons werk!

Wanneer u rekening houdt met bovenstaande ingrediënten bij het ontwerpen van uw logo, zal deze sterk, herkenbaar en succesvol zijn. Liever een logo-expert inhuren? Neem contact met ons op, het is ons dagelijkse werk!

Meer info: https://www.zeemanreclamegroep.nl/diensten/reclamestudio.

Waarom buitenreclame werkt

Vindbaarheid, herkenbaarheid en zichtbaarheid zijn de drie peilers van buitenreclame. Duidelijke en verzorgde belettering en bestickering maken van uw pand een opvallende verschijning. En door gebruik te maken van gevelborden, reclamezuilen, vlaggen, spandoeken en autoreclame is uw bedrijf in het straatbeeld helemaal niet meer te missen!

Buitenreclame is overal en is 24/7 zichtbaar, waardoor u veel mensen kunt bereiken. Herhaling zorgt voor herkenning. Herkenning zorgt voor top of mind awareness, oftewel: de kans dat potentiële klanten als eerste aan uw bedrijf denken, wanneer zij een product of dienst nodig hebben die u levert is enorm groot.

Top of mind awareness

Deze top of mind awareness is te vergelijken met de ‘stamprijtjes’ van de middelbare school. Door de Franse of Engelse woordenlijsten continu te herhalen, onthield u ze beter. Waarschijnlijk weet u ze nu nog! De manier waarop we informatie opslaan in ons geheugen is hier verantwoordelijk voor.

Eerst gaat het zintuiglijk geheugen aan het werk, waarna dingen die van belang zijn worden opgeslagen in het korte termijn geheugen. Als de herhaling blijft, krijgt het een plekje in het lange termijn geheugen. Dit werkt precies hetzelfde bij bedrijfs- of merknamen. Wanneer er wordt gevraagd naar een belangrijke online zoekmachine, kunt u direct antwoord geven. Hetzelfde geldt voor het opnoemen van een cola-merk of de naam van de bakker bij u in het dorp.

Point-of-sale

Buitenreclame is prominent aanwezig in het straatbeeld en daardoor niet te missen. Hoeveel auto’s rijden er per dag langs uw bedrijfspand? Hoeveel mensen lopen in hun pauze voorbij? Al die potentiële klanten zien uw reclame dagelijks! Daarnaast is uw buitenreclame zichtbaar op de waardevolle Point-of-Sale locatie(s). Met andere woorden: het is het ultieme medium, waarmee u het aankoopmoment van uw doelgroep kunt beïnvloeden.

Nog een extra voordeel is dat iemand om buitenreclame heen kan. We leven in een snelle en digitale wereld, waarbij we gewend zijn door te zappen, te scrollen of te swipen. Bij buitenreclame is dit allemaal niet mogelijk, waardoor potentiële klanten uw reclame wel moeten toelaten in hun geheugen. Kortom; dit massamedium biedt vele voordelen voor uw bedrijf. Ga ermee aan de slag! Weet u niet waar u moet beginnen? Wij helpen en adviseren u graag.

Het belang van communicatiemiddelen

Of u nu een startende ondernemer bent of al een tijdje meedraait in de zakenwereld, goede communicatiemiddelen zijn altijd van belang. Met drukwerk als visitekaartjes, briefpapier, brochures en flyers creëert u meerwaarde en kansen. Bovendien zorgt u dat uw bedrijf als een huis staat.

Corporate identity

Drukwerk laat de corporate identity van uw onderneming zien. Bovendien zorgt een eenduidige huisstijl voor een professionele uitstraling en zullen potentiële klanten uw bedrijf gaan herkennen. Vaak weet u zelf heel goed wat u wel en niet wilt uitstralen. Een gedegen reclamebureau kan dit vervolgens vertalen in een professionele huisstijl en u advies geven over welke communicatiemiddelen niet kunnen ontbreken in uw marketing- en communicatieplan.

Voor ieder budget zijn er mogelijkheden! Bij de één gaat het om een compleet nieuwe onderneming, terwijl de ander graag een restyling wilt doorvoeren, omdat de huidige huisstijl niet meer bij de bedrijfsvoering van nu past.

Wanneer de huisstijl is ontworpen en u heeft daar een goed gevoel bij, kunt u de communicatiemiddelen laten vormgeven. Meestal begint een onderneming met het drukwerk, zoals visitekaartjes, een flyer en een advertentie. Daarnaast kunt u online aan de gang voor de vindbaarheid van uw bedrijf. Een goed begin is een mobielvriendelijke website, een Facebookpagina en een LinkedIn-account. Door de juiste mix van on- en offline middelen wordt uw bedrijf zichtbaar en kunt u nieuwe klanten binnenhalen.

Eenheid in communicatiemiddelen

We zien nog steeds te vaak dat bedrijven hun corporate identity niet goed voor elkaar hebben. Ze hebben ooit eens zelf een flyer in Microsoft Word opgemaakt, hebben een logo door een bevriende startende graphic designer laten ontwerpen en zijn zelf aan de slag gegaan met een website bij een goedkope leverancier. Op zich is daar niets mis mee, maar de ervaring leert dat dit chaos creëert. De huisstijl is vergeten en de communicatiemiddelen zijn een ratjetoe. Dit betekent dat de potentiële klant geen duidelijkheid krijgt over wat hij van uw bedrijf mag verwachten. Gevolg is dat deze liever naar een andere, gedegen, partij gaat. Weg klant, weg omzet! Zonde.

Zorg dus dat uw communicatiemiddelen een eenheid vormen, dat overal netjes uw website-url is vermeld, dat het logo op iedere brochure en flyer terugkomt. Kortom; ga serieus om met uw corporate identity, want dat levert u veel meer op dan te beknibbelen op de kosten hiervan. Als alles klopt, zal u de kosten voor uw drukwerk en online middelen binnen no-time terug verdient hebben. Dat klinkt lekker, toch!

Uiteraard kan Zeeman Reclamegroep u hierin ondersteunen. Zullen we onder het genot van een bakje koffie of thee hier eens over sparren? Neem (vrijblijvend) contact met ons op!

Crossmediale campagne succesvol opzetten

Crossmediale campagne. Dat ligt lekker op de tong, toch! Maar wat is het nu eigenlijk en hoe zet u dit het efficiëntste in voor uw bedrijf? We geven in deze blog een aantal tips en tricks hoe ook u een succesvolle crossmediale campagne kunt creëren.

crossmedia campagne

Allereerst is het belangrijk om, bij welke soort van reclame-uiting ook, duidelijk te hebben wat en wie u wilt bereiken met de campagne. Zorg dat u een onderzoek doet naar welke media uw doelgroep gebruikt en wanneer u ze het beste kunt benaderen. Elke doelgroep verdient zijn eigen aanpak in middelen en boodschap. Op die manier kunt u er zoveel mogelijk conversie uithalen. Zodra u de ‘wie en wat’ in kaart heeft gebracht, is het tijd om de ‘hoe’ – de juiste mix van communicatiemiddelen – in te vullen.

Herhaling is (h)erkenning

Wanneer u met uw bedrijf alleen adverteert in een krant of alleen via een website te vinden bent, dan loopt u een groot gedeelte van de doelgroep mis. Hoe vaker iemand iets ziet of hoort van uw bedrijf, des te groter is de kans dat diegene klant wordt. Zorg echter wel dat u niet gaat ‘spammen’, maar probeer de uitingen goed op elkaar af te stemmen. Daarnaast moet u de keuze maken of u een kortlopende of langlopende campagne gaat doen. Gaat het bijvoorbeeld

om een eenmalige actie die slechts een maand geldig is of wilt u meer bekendheid rond uw merk/bedrijf creëren?

Herhaling is herkenning, ga zelf maar na: ’s ochtends ziet u een advertentie in de krant van een meubelfabrikant, in de auto hoort u een radiospotje van deze meubelfabrikant en op Facebook komt er een post van dezelfde meubelfabrikant in uw tijdlijn voorbij. Dit gaat opvallen en bewust of onbewust gaat u hier iets mee doen. U herkent de fabrikant en zodra u meubels nodig heeft, zult u aan deze fabrikant denken. Crossmediale campagnes hebben dus een positieve invloed op de houding en het gedrag van uw potentiële klanten. Bovendien zorgen ze voor meer betrokkenheid!

Blijf bij uzelf, maar toon lef!

Nu u de doelgroep en de middelen in beeld heeft gebracht, is het tijd om de campagne verder uit te werken. Creëer een krachtige boodschap, zorg dat iedere uiting de huisstijl van uw onderneming bevat en vergeet het logo niet. Nogmaals; herhaling is herkenning. Blijf wel bij uzelf, want een boodschap overbrengen dat totaal niet bij uw bedrijfsvoering past zal nooit en te nimmer overkomen bij de doelgroep. Maar toon daarentegen wel lef. Over een gewaagde boodschap zal meer gepraat worden dan over een braaf bericht.

Zorg voor een mix van online en offline middelen, die tegelijkertijd en afwisselend ingezet worden. De doelgroep wordt hierdoor continu getriggerd. Het is belangrijk dat alle middelen onderling een connectie met elkaar hebben, zo versterken de uitingen elkaar.

Meten is weten

Als laatste: meten is weten. Het klinkt logisch, maar heel vaak wordt dit belangrijke onderdeel vergeten. Tijdens de campagne is monitoren van de resultaten belangrijk, zodat u tijdig kunt bijsturen om zo efficiënt mogelijk de middelen in te zetten in de crossmediale campagne.

Uiteraard is vaak na langere tijd zichtbaar hoe effectief de campagne was, omdat het vaak gaat om ‘herkenning’. Pas later wordt overgegaan op een daadwerkelijke aankoop van een product of dienst. Vergis u daar niet in, bij grote aankopen zoals een auto kan daar wel twee jaar overheen gaan. Bij kleine aankopen zoals sportschoenen, zal daar eerder enkele weken overheen gaan. Het is een investering in de toekomt van uw bedrijf.

Hulp bij crossmediale campagne

Heeft u hulp nodig bij uw crossmediale campagne of wilt eenheid in uw communicatiemiddelen doorvoeren? Zeeman Reclamegroep en onze online vrienden op zolder, hebben hier jarenlange ervaring in. Onze vormgeving- en marketingtoppers ontzorgen u graag. Maak (vrijblijvend) een afspraak, zodat we samen uw bedrijf naar een hoger level kunnen tillen.

Open Huis Donderdag 16 November

Het is tijd voor een open huis! Jaren geleden hadden we een droom en zijn we samen ons reclamebedrijf gestart. Het is nu 17,5 jaar later en we kijken terug op een heel veel bloed, zweet en (vreugde) tranen. In deze jaren zijn we in de kop van Noord Holland legio samenwerkingen aangegaan, hebben we elk jaar nieuwe collega’s aangenomen en produceren we ondertussen met 40 collega’s bijna al onze reclameproducties zelf. Omdat we snel en tegen scherpe prijzen kunnen aanbieden, kunnen we duizenden lokale klanten tot onze klantenkring rekenen. Het gros van onze klanten beweegt zich in Den Helder, Schagen, Langedijk en Hollands Kroon.

Samenvoeging Zeeman en Gerja

Sinds 1 mei jl zijn Zeeman Reclamegroep en Drukkerij Gerja / Drukkerette samen verder gegaan onder de naam Zeeman Reclamegroep. We bieden ondernemers en organisaties een breed pakket aan reclameproducten in de regio. Dat doen we vanuit onze 5 vestigingen, waarbij Waarland is samengevoegd met Schagen, Langedijk en Den Helder.

We zijn best trots op onze klanten en ons bedrijf, daarom vinden we het erg leuk als we u op deze open huis dag mogen ontmoeten. We hebben verschillende demonstraties en laten u graag kennis maken met ons mooie vak. Als u zich vooraf aanmeldt op menno@zrgbv.nl, dan leggen we een mooi reclamebordje -voorzien van uw logo- klaar op de vestiging van uw keuze. Het bordje is 40x30cm en gemaakt van 1cm dik Forex.

Jeroen en Menno Zeeman

Samenvoeging Zeeman Reclamegroep en drukkerij Gerja

Met ingang van 1 mei 2017 kiezen de Zeeman Reclamegroep (ZRG) en Drukkerij Gerja (DG) voor een samenvoeging van de twee bedrijven. Hierbij zal de drukkerij mede door de schaalvergroting gemoderniseerd worden. ZRG is sterk vertegenwoordigd is in de gebieden Den Helder, Hollands Kroon en Schagen. Bij DG ligt het zwaartepunt meer in Waarland, Schagen, Warmenhuizen en Langedijk. Beide bedrijven gaan verder onder de naam Zeeman Reclamegroep B.V.

Beide bedrijven zijn al vele jaren actief in de reclamewereld. ZRG is een fullservice reclamebureau met een drukkerij, beletteringsbedrijf, zeefdrukkerij, ontwerpbureau en levering van websites via Smeders Internet. DG is voornamelijk bekend als drukkerij en heeft haar organisatie daar voornamelijk op ingericht. Samen met de twee nevenvestigingen in Langedijk en Warmenhuizen -die opereren onder de naam “Drukkerette”- is het bedrijf compleet. Loek en André van DG zijn verheugd over de samenvoeging van de twee bedrijven. “In de 60 jaar dat wij bestaan hebben we ons voornamelijk geprofileerd als drukkerij en zo kennen onze relaties ons dan ook. Met de samenvoeging kunnen we onze klanten nu alles bieden op reclamegebied. Dat biedt gemak en daarnaast is er ook behoefte aan 1 loket voor deze reclameproducten. Onze klanten vragen daar om”.

Fullcolour pers

Voor ZRG biedt de samenvoeging en daarmee de stijging in de omzet op het gebied van drukwerk, de mogelijkheid om te gaan werken met een 4-kleuren pers. “Er zijn tal van synergie voordelen na de samenvoeging, maar de grootste liggen toch wel op het gebied van 1 inkoop. Daarnaast kunnen we met de nieuwe full colour pers 2 keer zo snel drukken ten opzichte van de huidige situatie. Zo kunnen we drukwerk leveren tegen de beste prijs en dat merken klanten. Met de komst van de pers zal er voor het eerst in de geschiedenis, een full colour pers voet op Helderse bodem zetten. We zijn daarmee in de hele regio de enige drukkerij die werkt met een full colour pers.

vakmanschap en innovatie

ZRG en DG staan al vele jaren voor vakmanschap en innovatie waarbij veelzijdigheid en het “ontzorgen” van relaties in de aankomende jaren centraal zal staan. Door de samenvoeging ontstaat er een organisatie met 40 medewerkers. Voor de klanten van beide bedrijven zullen er echter niet heel veel zaken veranderen. Klanten kunnen nu in alle vestigingen terecht kan voor drukwerk, reclameborden, autobelettering, bedrijfskleding, websites, spandoeken en ga zo maar door. Daarbij wordt de vestiging in Waarland samengevoegd met de vestigingen in Den Helder en Schagen. Deze laatste vestiging op de Witte Paal zal tevens zal worden ingericht als drukkerij en printshop zodat consumenten hier terecht kunnen voor o.a. rouw- trouw en gelegenheidsdrukwerk. De Drukkerette vestigingen blijven op de vertrouwde adressen.


Zeeman Reclamegroep BV / Gerja BV
Industrieweg 27, Den Helder (0223) 523006
Pastoor Koopmanweg 21, Den Helder (0223) 668838
Witte Paal 212, Schagen (0224) 296007

Drukkerette
De Mossel 15E, Noord-Scharwoude (0226) 318841
Dorpsstraat 165, Warmenhuizen (0226) 393610

 

zrgerja

Samenwerking Dokkumer Vlaggen Centrale en Zeeman

Met ingang van februari 2017 kiezen de Dokkumer Vlaggen Centrale (DVC) en de Zeeman Reclamegroep uit Den Helder voor een verregaande strategische samenwerking. Met DVC als specialist op het gebied van vlag en doek en Zeeman als kwaliteitsaanbieder op het gebied van signing, bieden de bedrijven samen een totaal pakket aan visuele oplossingen.

Beide bedrijven begeven zich al vele jaren op de markt van in- en outdoor reclame. DVC is sinds jaar en dag marktleider op het gebied van vlaggen en aanverwante doekproducten. De Zeeman Reclamegroep is specialist in visuele reclame met als zwaartepunt gevelreclame, voertuigreclame en winkelinrichting.

Samenwerking logisch vervolg

Robert-Jan Hageman, algemeen directeur van DVC, is enthousiast over de samenwerking. “Deze stap is een logisch gevolg van een partnership die al meer dan 5 jaar gaande is. Het aanbod van Zeeman Reclamegroep, met signing en drukwerk, is de perfecte aanvulling op ons specialisme in vlag en doek. De markt vraagt steeds vaker om een totaalpakket aan promotionele oplossingen. Zij kan daarvoor nu terecht bij zowel DVC als Zeeman voor hun complete visuele identiteit, indoor- en outdoor.”

Menno Zeeman, samen met Jeroen Zeeman eigenaar van Zeeman Reclamegroep vult aan: “Ons bedrijf biedt visuele maatwerkoplossingen voor ondernemers. We zijn sterk in de vormgeving van reclame-uitingen, maar onze eigen monteurs zijn ook dagelijks op pad om creaties tot leven te brengen op voertuigen, gevels en ga zo maar door. Daarnaast beschikt ons bedrijf over een eigen zeefdrukkerij voor het bedrukken van bedrijfskleding. In de offsetdrukkerij bieden we drukwerk aan in de breedste zin van het woord. Met deze bundeling van krachten krijgt onze groei een enorme boost en kunnen we onze producten op landelijk niveau uitrollen.”

Beide partijen staan voor vakkundigheid en kwaliteit, waarbij zij de passie voor het vak delen. Het belangrijkste doel is om klanten te “ontzorgen”, met een compleet aanbod én oprechte aandacht voor de klant. Met vertegenwoordigers in elk deel van Nederland en vestigingen in Dokkum, Den Helder, Schagen en Amsterdam bouwen de Zeeman Reclamegroep en DVC door aan een strategie waarbij samenwerking centraal staat.

 

 

Download dit bericht als PDF